לפני הכל, חשוב להיזכר בכללי ההדרכה ולנסות כל הזמן ליישמם,
כדי להפיק את המירב מכל משחק ופעילות, תוך שמירה על מסגרת קבוצתית מאורגנת.
- מעמדך כמדריך בקבוצה- כדי שהילדים יוכלו ליהנות בבטחה חשוב מאד להפגין כלפיהם, החל מהפגישה הראשונה, יחס החלטי ונחוש לגבי כל כללי הבטיחות וההתנהגות בקייטנה וחוקים נוספים שתקבעו לקבוצה. כמובן שאתם חייבים לשמש מודל לדוגמא, ולכן הקפידו ליישם את כל הכללים שאתם מבקשים מהילדים בעצמכם (כובע על הראש כל הזמן, שקט בבניינים וכו').
- אל תשאלו את החניכים "מה אתם רוצים לעשות?" אלא תלהיבו אותם אל הפעילות שאתם רוצים לעשות עכשיו. אם אתם תאהבו את הפעילות שאתם מעבירים , ההתלהבות שלכם תעבור גם אליהם.
- הכינו כל הזמן פעילות אלטרנטיביתלמקרה של ביטול חוג, פעילות שהסתיימה מוקדם מהצפוי וכו'. במקרים אלו נבחנת יכולתכם! בנוסף, בכל יום יהיו מצבים בהם הקבוצה תמתין לפעילות הבאה מספר דקות או יותר ועליכם למלא חללים אלו בפעילות, כדי למנוע התפרעות הנובעת מחוסר פעילות מאורגנת.
- הליכה בזוגות- יש ימים שתצטרכו ללכת הרבה עם הקבוצה מפעילות לפעילות. ההליכה עצמה יכולה להיות מעין משחק, וגם מעין צ'ופר לילדים שהתנהגו בסדר במשך היום, ללכת כזוג ראשון.
- מורל - חשוב מאד לגיבוש ולגאווה של הקבוצה. תכינו המנון, דגל , קמע של הקבוצה. תגוונו ותחליפו שירים חדשים כל הזמן, הילדים אוהבים ללמוד שירים חדשים עם תנועות חדשות.
- שירותים – קחו את הילדים בהתחלה או בסוף כל פעילות, כדי לא להפריע למהלך פעילות מסוימת ולא להשאיר מדריך לבד עם קבוצה במהלך פעילות.
- התייחסו לחניכים הטובים ותנו להם מחמאות ותשומת לב יתרה (במקום להתייחס בעיקר לבעייתיים בהערות ועונשים). זה ידרבן גם את החניכים היותר בעיתיים להשתתף בפעילות כדי לקבל תשומת לב מכם על ידי כך שהם יהיו טובים ולא על ידי זה שיפריעו.
- מיצאו דרכים מוסכמות עם החניכים ליצירת שקט בקבוצה, למשל הרמת יד בדרך מסויימת או שיר קצר, זה עובד מצויין.
- נסו לשלב את כל החניכים בפעילות. יש ילדים שקטים וביישנים יותר שצריכים עוד קצת עזרה ועידוד מכם כדי להשתלב. נסו לחבר אותם עם ילדים אחרים ותנו להם ביטחון עצמי על ידי צ'ופרים ויחס מיוחד לפעמים.
חומרי הדרכה נוספים –