משחקי מרחב

  • תופסת ישנם עשרות סוגים של משחק זה, נסו לגוון את המשחק כל פעם על מנת לעניין את הילדים – תופסת צבעים, עכברים, שרשרת, בניינים, תוכניות טלוויזיה, בעלי חיים, גובה ועוד.

 

  • דג מלוח אחד הילדים עומד במרחק גדול משאר הקבוצה, עוצם את עיניו וסופר בקול רם "1,2,3 דג מלוח" בזמן שהוא סופר הקבוצה צריכה לרוץ לקראתו, וכל פעם שהוא מסיים הם צריכים לעמוד כמו פסלים. כל מי שהחניך ראה אותו זז לאחר שפתח את עיניו חוזר להתחלה. מנצח מי שמגיע ראשון אל החניך המרוחק.
  • פינוקיו מתחילים במעגל קטן ומחזיקים ידיים. כל החניכים קוראים בכל רם – "פי-נו-קיו" וקופצים אחורה. לכל חניך בתורו מותר לקפוץ פעם אחת ולנסות לדרוך על חניך אחר. החניך ש"מאוים" על ידי החניך הקופץ יכול גם הוא להתחמק בקפיצה אחת בלבד, כאשר לאף חניך אסור לזוז שלא בתורו. המנצח הוא מי שנשאר אחרון.
  • ים / יבשה מגדירים תחום שהוא ים, והשאר הוא יבשה (פנים עיגול, קו מפריד וכו'). המדריך מספר סיפור כאשר הוא משלב את המילים ים ויבשה. כל פעם שהוא אומר ים הקבוצה צריכה לקפוץ אל ה"ים" וההפך. מנצח מי שנשאר אחרון ולא התבלבל.
  • חתול ועכבר אחד הילדים חתול והשני עכבר. מסתדרים במעגל והחתול מנסה לתפוס את העכבר כשהקבוצה מנסה לעזור לעכבר על ידי חסימה של החתול מלהכנס ולצאת למעגל בעזרת הידיים בלבד.
  • פרה עיוורת מכסים לאחד החניכים את העיניים ועליו לתפוס את החניכים האחרים בקבוצה בלי לראות כאשר החניכים מוחאים כפיים כל הזמן על מנת שיוכל לשמוע אותם.
  • משחק הכיסאותמניחים בשורה כסאות כמספר החניכים פחות אחד. החניכים מסתובבים סביב הכיסאות לצלילי מוזיקה או מחיאות כפיים. כאשר נפסקת המוזיקה החניכים צריכים להתיישב, מי שנשאר ללא מקום נפסל. מוציאים כסא וממשיכים עד האחרון.
  • כובע באמצע– שתי קבוצות עומדות בשורות רחוקות זה מזה כאשר ביניהן כובע. כל חניך בכל קבוצה מקבל מספר. המדריך קורא מספר והחניך מכל קבוצה שזה מספרו צריך לרוץ ולקחת את הכובע אל הקבוצה שלו. מי שמצליח לוקח בשבי את מי שהפסיד.
  • מחבואים שרואים- תוחמים שטח מסויים ומציגים בפני החניכים חפץ כשלהו (שעון, כובע, מימיה) מבקשים מהחניכים לעצום עיניים וממקמים את החפץ במקום גלוי (אבל לא בולט מידי). כאשר פוקחים עיניים החניכים צריכים ללכת  בשקט בשטח התחום עד שרואים את החפץ. ברגע שראו את החפץ מתיישבים בשקט בשורה ליד המדריכים בלי לסמן לאחרים איפה הוא נמצא. לקראת הסוף אם עוד ישנם שניים שלושה ילידים שלא גילו את החפץ שאר החניכים יכולים לעזור להם במשחק "חם- קר".