עמוד הבית » כניסה למדריכים » איך להיות מדריכי על?

איך להיות מדריכי על?

לפני הכל, חשוב להיזכר בכללי ההדרכה ולנסות כל הזמן ליישמם,

כדי להפיק את המירב מכל משחק ופעילות, תוך שמירה על מסגרת קבוצתית מאורגנת.
 

  • מעמדך כמדריך בקבוצה - כדי שהילדים יוכלו ליהנות בבטחה חשוב מאד להפגין כלפיהם, החל מהפגישה הראשונה, יחס החלטי ונחוש לגבי כל כללי הבטיחות וההתנהגות בקייטנה וחוקים נוספים שתקבעו לקבוצה. כמובן שאתם חייבים לשמש מודל לדוגמא, ולכן הקפידו ליישם את כל הכללים שאתם מבקשים מהילדים בעצמכם (כובע על הראש כל הזמן, שקט בבניינים וכו').
  • אל תשאלו את החניכים "מה אתם רוצים לעשות?" אלא תלהיבו אותם אל הפעילות שאתם רוצים לעשות עכשיו. אם אתם תאהבו את הפעילות שאתם מעבירים , ההתלהבות שלכם תעבור גם אליהם.
  • הכינו כל הזמן פעילות אלטרנטיבית למקרה של ביטול חוג, פעילות שהסתיימה מוקדם מהצפוי וכו'. במקרים אלו נבחנת יכולתכם! בנוסף, בכל יום יהיו מצבים בהם הקבוצה תמתין לפעילות הבאה מספר דקות או יותר ועליכם למלא חללים אלו בפעילות, כדי למנוע התפרעות הנובעת מחוסר פעילות מאורגנת.
  • הליכה בזוגות – יש ימים שתצטרכו ללכת הרבה עם הקבוצה מפעילות לפעילות. ההליכה עצמה יכולה להיות מעין משחק, וגם מעין צ'ופר לילדים שהתנהגו בסדר במשך היום, ללכת כזוג ראשון.
  • מורל – חשוב מאד לגיבוש ולגאווה של הקבוצה. תכינו המנון, דגל , קמע של הקבוצה. תגוונו ותחליפו שירים חדשים כל הזמן, הילדים אוהבים ללמוד שירים חדשים עם תנועות חדשות.


חומרי הדרכה נוספים
-

  • קתימבה – קול, תנועה, ידיים, מבט, בטחון והתלהבות
  • טיפים להעברת משחק מוצלח
  • מתודות – שיטות ואמצעי הדרכה בנושאים ותחומים שונים
  • מקורות הסמכות של המדריך